هفت عامل رواني مؤثر بر ارگاسم در خانم ها

۴ بازديد

هفت عامل رواني مؤثر بر ارگاسم در خانم ها

به گزارش سلامت نيوز به نقل از شفاآنلاين ،گزارشهايي كه نشان مي دهد نداشتن اطلاعات كافي در مورد رفتارهاي درست جنسي چه آسيبهايي را متوجه افراد مي كند و چه بسا ريشه بسياري از مشكلات خانوادگي را بايد در رفتارهاي نادرست جنسي دنبال كرد. يكي از بزرگترين مشكلات جنسي حال حاضر نرسيدن به ارگاسم در بسياري از زنان است.

ارگاسم

اكثر زنان اشكال در رسيدن به اوج لذت جنسي دارند يا هرگز تجربه به ارگاسم رسيدن را ندارند.

تعدادي از عوامل فيزيولوژيكي است كه مي تواند ميل جنسي زن و توانايي رسيدن به اوج لذت جنسي را در زن مهار كند : عدم توازن در هورمون تستوسترون ، داروهايي مانند ضد افسردگي ، آناتومي او ( فاصله بين چوچوله و مهبل ) ، و البته، مسائل مربوط به شريك زندگي . مورد آخر مي تواند شامل در دسترس نبودن همسر، مشكلات آناتومي مرد، زود انزالي و نداشتن اطلاعات كافي از بدن و احساس زن باشد. همچنين تمايل به فشار زياد در حين ارتباط جنسي نيز مي تواند مانع تحريك لازم زن شود.

وظايف كاري زياد، بي محبتي، بي توجهي، مورد ستايش قرار نگرفتن نيز موجب سردي در زنان مي شود. دوري از همسر و بي اعتمادي به همسر نيز در زنان مورد توجه قرار ميگيرد و موجب عدم تحريك مي شود. الگوهاي نا امن دلبستگي ( اضطراب و اجتنابي ) كه در دوران كودكي توسعه يافته در بزرگسالي باقي مي ماند و به شدت جنبه هاي متعدد ارتباط جنسي را تحت تاثير قرار مي دهند .

در اين مقاله ما عامل رواني كه تاثير منفي بر ميل جنسي زن ، تحريك و ظرفيت ارگاسم دارد را بررسي مي كنيم. البته اين ليست به اين معنا نيست كه ما همه عوامل را بررسي كرده ايم ممكن است موارد ديگري هم باشد كه در افراد مختلف متفاوت بروز مي كند.

1- داشتن افكار انتقادي نسبت به بدن : بسياري از زنان افكار مزاحم و يا صداي دروني مهم در مورد بدن خود دارند ، كه هيجان جنسي را قطع مي كند و مانع تجربه اوج لذت مي شود. آنها مي توانند افكار خود آگاه در مورد سايز اندام تناسلي داشته باشند.همچنين افكاري در مورد اينكه آلوده هستند و تميز نيستند مانع برقراي ارتباط جنسي دهاني مي شود.

بسياري از زنان نگرش منفي پدر و مادر خود نسبت به عملكردهاي بدن در طول آموزش توالت را دروني كرده اند، در نتيجه در شناخت تصورات بدني افكار كثيف بودن براي آن ها تداعي مي شود. به طور خاص ، ناحيه تناسلي بامفهوم مقعد آغشته است و با عملكرد دفعي اشتباه گرفته مي شود. احساس شرم آور زنان در مورد اين منطقه به هر چيزي در زير كمر ، (از جمله عادت ماهانه ) گسترش يافته و آنها در نهايت احساس كثيف يا آلوده بودن كرده و اين شيوه اي است كه مي تواند در رسيدن به تحريك و اوج لذت جنسي تداخل ايجاد كند. هنگامي كه زنان افكار منفي در مورد قسمت هاي مختلف بدن خود دارند، پيدا كردن نقطه حساس آن منطقه زماني كه لمس مي شود كار دشواري است. اگر آن ها احساس بدي در مورد بدن خود داشته باشند به راحتي از رابطه جنسي لذت نمي برند.

2- درك رابطه جنسي به عنوان عملي غير اخلاقي يا بد : بسياري از زنان افكار تحريف شده در مورد رابطه جنسي در اوايل زندگي در طول فرآيند اجتماعي شدن به دست آورده اند. به طور كلي، نگرش منفي پدر و مادر نسبت به برهنگي، استمناء و س ك س يك نفوذ قوي بر احساسات هر دو نوع كودكان پسر و دختر در مورد روابط جنسي و عمل جنسي دارد . در نتيجه ، مردم به طور معمول اطلاعات كمي در مورد ارتباط جنسي قابل قبول و خوب دارند. علاوه بر اين، برخي از اديان ، نظام هاي باوري خيلي سفت و سخت، در مورد ارتباط جنسي دارند و آن را گناه و كثيف مي دانند. زناني كه در اين نگرش ها پرورش مي يابند ، رابطه جنسي را ممنوع ، شرم آور و بد مي دانند. آنها در برابر معاشقه و ارتباط جنسي احساس بدي دارند و منتظر عواقب بد و مجازات هستند.

3- ترس از غم و اندوه : براي بسياري از زنان ، احساس غم و اندوه مربوط به درد عاطفي در دوراني از زندگي كه يك تجربه جنسي داشته اند ، به ويژه هنگامي كه روابط جنسي با صميميت عاطفي تركيب شده است، به صورت سركوب شده وجود دارد. براي زناني كه مورد سوء رفتار قرار گرفته اند اين احساس عميق تر نيز مي باشد.. هنگامي كه زنان سعي مي كنند به احساس غم فكر نكنند، اوج لذت جنسي را از دست مي دهند.

4- نگراني مربوط به لذت بردن همسر: بسياري از زنان در ارتباط جنسي به جاي تمركز به خود و لذت بردن خودشان در طول رابطه تمام تفكرشان بر اين است كه آيا همسرم لذت مي برد؟ آيا از روي اجبار با من در ارتباط است؟ آيا فكر فرد بهتري در سر دارد؟ همين موضوع باعث مي شود از رابطه جنسي عقب مانده و تجربه ارگاسم را از دست بدهند.

5- ترس از دست دادن كنترل : زناني كه به شدت بر حفظ كنترل به عنوان يك مكانيسم دفاعي محافظت از خود تكيه مي كنند، به صورت ناخود آگاه رابطه جنسي را عامل مخل كنترل و امنيت دروني خود تلقي مي كنند. اين نگراني ها مي تواند حوزه هاي مختلفي داشته باشد مثلا نگراني از ايجاد سر و صدايي كه خارج از كنترل آن هاست، نگراني از خروج بي اختيار ادرار و يا مدفوع . اين اضطراب به صورت ناخود آگاه تجربه ارگاسم را غير ممكن مي كند.

6- داشتن ذهن بسيار مشغول: اكثر زنان در طول رابطه جنسي ذهن فعالي دارند و نمي توانند آن را بر اين فعاليت متمركز كنند. فكرهايي كه تمام مغز را اشغال مي كنند و به جاي تحريك و تشويق جنسي منجر به واپس زدگي ميل جنسي مي شود. خيلي از زنان نمي توانند افكارشان در مورد فرزندان، وظايف خانه دار، مشكلات شغلي و ... را در طول ارتباط جنسي مهار كنند و همين ضعف باعث عدم تمركز كامل و نرسيدن به ارگاسم مي شود.

7- نگراني از متهم شدن : دختران در همه جاي جهان هميشه به با حيا بودن تشويق شده اند. زماني كه همان دختر وارد رابطه مي شود و حالا به عنوان يك زن و شريك جنسي هم بايد وظايفي را انجام بدهد، شكستن حريمي كه در آن در ساعاتي از شبانه روز فرد بايد حجب و حيا را كنار گذاشته و از رابطه جنسي با همسرش لذت ببرد خيلي دشوار است. اين طرز فكر كه نهادينه شده، نمي تواند مانند يك كليد روشن و خاموش بشود. بنابراين فرد نمي تواند مهارهاي ذهني اش را بشكند و گاهي حتي اگر لذت هم ببرد نمي تواند و يا نمي خواهد آن را بروز دهد، از ترس اينكه مورد قضاوت قرار بگيرد و متهم شود كه زن سبك و هرزه اي است.
بنابراين به مرور اين حالت رابطه جنسي را براي فرد از يك حالت خوش آيند به حالت وظيفه و بعضا توام با ترس تبديل مي كند. ترس از اينكه مبادا عكس العملي نشان بدهد كه همسرش تصور كند او هرزه است. بنابراين تجربه ارگاسم با چنين افكاري تقريبا غير ممكن است.

دانستن اين مطلب كه چرا او نمي تواند ارگاسم را تجربه كند، قدري دشوار است اما اگر شما افكاري مانند نمونه هاي بالا را داريد از تلاش دست نكشيد. براي تجربه ارگاسم مي توانيد از يك روانشناس مسائل جنسي كمك بگيريد.
منبع:شفا آنلاين

ارگاسم

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.