تا 6 هفته بعد از زايمان طبيعي ورزش نكنيد

۶ بازديد

تا 6 هفته بعد از زايمان طبيعي ورزش نكنيد

به گزارش سلامت نيوز به نقل از ايسنا، بعد از زايمان رباط‌هاي بدن ضعيف مي‌شوند. اين مساله در زمان زايمان اتفاق مي‌افتد تا لگن باز شود و جنين از رحم خارج شود. رباط‌ها تا چند هفته ضعيف مي‌مانند.

زايمان طبيعي

بررسي‌ها نشان داده است كه زنان بعد از زايمان طبيعي بهتر است تا ۶ هفته شروع به دويدن و ورزش شديد نكنند و بعد از ۶ هفته دويدن مداوم را آغاز كنند.

بعضي از زناني كه تازه زايمان كردند تصور مي‌كنند براي ورزش و دويدن دوباره آماده هستند. با اين حال متخصصان معتقدند كه اين زنان به ۶ هفته استراحت احتياج دارند.

يك متخصص زنان در اين باره گفت: بعد از زايمان رباط‌هاي بدن ضعيف مي‌شوند. اين مساله در زمان زايمان اتفاق مي‌افتد تا لگن باز شود و جنين از رحم خارج شود. رباط‌ها تا چند هفته ضعيف مي‌مانند. ۴ تا ۶ هفته طول مي‌كشد تا لگن ثبات پيدا كند. بنابراين بهتر است زنان در اين مدت ورزش شديد انجام ندهند.

زنان بعد از زايمان مي‌توانند پياده‌روي آرام و يوگاي آرام انجام دهند اما ورزشي كه زياد به بدن يا شكم فشار بياورد مناسب نيست.

اين مدت زمان براي زناني است كه زايمان طبيعي انجام دادند. زناني كه زايمان سزارين داشتند نيازمند زمان بيشتري براي استراحت هستند. براي افرادي كه سزارين كردند ۸ تا ۱۲ هفته استراحت لازم است.

زايمان طبيعي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.