آثار فاجعه آميز نگاه كردن به فيلم هاي غيراخلاقي

۴ بازديد

آثار فاجعه آميز نگاه كردن به فيلم هاي غيراخلاقي

سكس

۱- تاثيرات فيزيولوژيك:

سلامت جنسي انسان كه تأثير عميقي در سلامت جسمي‌ و رواني او دارد، حاصل ارضاء معقولي است كه در پي تحريك واقعي و نياز حقيقي فيزيولوژي بدن اتفاق افتاده باشد. عدم حفظ اين عدم تعادل، از عقلانيت انسان مي‌كاهد و او را وادار به گناه مي‌كند.

۲- تضعيف انسانيت:

جنبه جنسي بسياري اين افراد، عاري از ويژگي‌هاي انساني مي‌‌شود. آنها يك حالت «من غريبه» (جنبه تاريك) را توسعه مي‌‌دهند كه محور آن، شهوت جامعه ستيز و عاري از اكثر ارزش‌ها است.

۳- از بين رفتن عفت عمومي‌ و اجتماعي در درازمدت:

كساني كه اينگونه فيلم ها را تماشا مي كنند در برخورد با افراد ديگر در اجتماع نگاه جنسي دارند و شيطان هميشه براي گمراه كردن آنها اميد دارد. زيرا آنها براي گمراهي و انحراف از مسير الهي آمادگي لازم را دارند.

۴- نقش بستن تصاوير جنسي در مغز:

در اين جا بهتر است كه به تجربه دكتر روان شناس، «مك گاف» در دانشگاه كاليفرنيا بپردازيم. يافته‌هاي او (كه بسيار ساده شده اند) نشان مي‌‌دهند كه خاطرات تجربه‌هايي كه به هنگام تحريكات احساسي (مثل تحريك جنسي) رخ مي‌‌دهند، توسط هورمون غده آدرنال در مغز مي‌‌نشينند و پاك كردن آنها دشوار است.

اين فرض مي‌‌تواند تا حدودي اثر اعتياد به هرزه‌نگاري و هرزه‌بيني را توصيف كند. خاطرات نيرومند تحريكات جنسي از تجربه‌هاي گذشته، خودشان را در صحنه مغز حفظ مي‌‌كنند و مرتباً به ذهن خطور مي‌‌كنند و فرد را از لحاظ شهواني تحريك مي‌‌كنند.

اگر او به هنگام اين تخيلات، استمنا كند، باعث تقويت پيوند بين تحريك جنسي و اوج لذت جنسي مي‌‌شود كه همراه با منظره ويژه يا تكرار پي‌درپي آن صحنه در ذهن خواهد بود.

۵- تأثير بر رفتار جنسي:

برخي از جامعه‌شناسان آلماني ادعا مي‌‌كنند كه «عادت بيمارگونه‌ ديدن عكس‌ يا فيلم‌هاي غير اخلاقي بر رفتارها و برخوردهاي جنسي «معتادان پورنو» تأثير منفي دارد. تا ‌جايي كه اين بيماران، از انجام روابط زناشويي عادي و عشق‌ورزي لذتي نمي‌‌برند. كاربراني كه داوطلبانه براي ترك اعتياد خود به روانكاو مراجعه كرده‌اند، اعتراف مي‌‌كنند كه «ديدن تصاوير غير اخلاقي، به بخش جدايي‌ناپذير ارضاي جنسي آنان تبديل شده است» و آنان نمي‌‌توانند بر «وسوسه و نياز» ديدن اين تصاوير غلبه كنند.

۶- انزوا و كاهش روابط اجتماعي:

پژوهشگران آلماني معتقدند كه اعتياد به ديدن فيلم ها و تصاوير غيراخلاقي، هم‌چنين سبب انزوا و دوري فرد از اجتماع و كاهش روابط اجتماعي او مي‌‌شود.

۷- تحليل توان عقل:

هر قدر كه اطلاعات موجود در ذهن، منظم‌تر و داراي عناوين كمتري باشد،‌ دسترسي عقل به آنها براي پردازش‌هاي جديد، مهياتر خواهد بود. اما وجود داده‌هاي فراوان و متعدد كه فضاي ذهن را بي جهت پر كرده باشند و با تكرار درگيري ذهني و رفتار بيروني، تقويت شده باشند، باعث مي‌شود توان عقل را به مقدار چشمگيري كاهش دهند، چه رسد جايي كه اين داده‌ها، داراي تاثير بر هورمونهاي مختلف نيز باشد كه تأثيرات ارگانيك را نيز درپي داشته باشد.

۸- سقوط شخصيت زن و مرد و تبديل شدن به وسيله‌اي براي اشباع هوس‌هاي سركش:

با پرداختن افراطي فرد به مسائل جنسي، شخصيت او به شخصيتي شهواني تبديل خواهد شد كه تداعي‌ها و برداشت‌هاي وي با كوچكترين ارتباطي (حتي توهمي) رنگ جنسي به خود مي‌گيرد. كاركرد افراد براي چنين فردي تنها ارضاء غريزه جنسي است و اهتمام خود او نيز صرفا بر ارضاء همين بعد وجودي خويش است.

۹- آسيب جسمي‌:

علم پزشكي هنوز تا مرز شناخت بسياري از بيماري‌ها فاصله اي طولاني دارد و چه بسا اموري كه در زندگي روزمره ما وجود داشته باشد و ما به عنوان امور مفيد از آنها استفاده كنيم، در آينده اي نزديك ضرر آنها از نظر پزشكي ثابت شود. بنابراين اگرچه تاكنون براي هرزه‌بيني، اثر جسماني مستقيم تشخيص داده نشده است (و احتمال اين وجود دارد كه با پيشرفت علم مشخص گردد) ولي قطعا اثر غيرمستقيم دارد .

يعني نگاه به عكس و فيلم‌هاي مبتذل غالبا موجب تحريك سيستم عصبي خودكار (سمپاتيك و پاراسمپاتيك) و تحريك شهوت مي‌گردد؛ هم زمان ضربان قلب و تعداد تنفس افزايش پيدا مي‌كند؛ ترشح برخي از هورمون‌ها در خون بالا رفته و تعادل هورموني و رواني شخص براي دقايقي و گاه ساعت ها و گاه روزها به مخاطره مي‌افتد. اگر اين رفتار به مدت طولاني ادامه يابد آثار آن همه عمر فرد را در بر خواهد گرفت.

۱۰- پرخاشگري:

هرزه‌بيني نه تنها بر ذهن فرد تاثير مخرب مي‌گذارد بلكه افراد را تشويق مي‌كند تا بيشتر حالت سلطه جو و پرخاشگر داشته باشند.

۱۱- مقايسه:

به دنبال مشاهده اين‏گونه فيلم‏ها، افراد مجرد در آينده به مقايسه آنچه در فيلم ديده‏اند و آنچه از همسر خود سراغ دارند مي‌‏پردازند و در نتيجه نقايص و كمبودها و ضعفهاي احتمالي خود و همسر خويش در ذهن فرد برجسته شده و چه بسا باعث كاهش تمايل و علاقه به همسر انتخاب شده خود مي‌‏شود و به تدريج كانون خانواده را دچار اختلال و فروپاشي مي‌‏كند.

سكسي

تا كنون نظري ثبت نشده است
ارسال نظر آزاد است، اما اگر قبلا در مونوبلاگ ثبت نام کرده اید می توانید ابتدا وارد شوید.